Boten met buitenboordmotoren of hekaandrijving hebben vaak last van slechte wendbaarheid bij lage vaarsnelheden. Gelukkig is er nu een definitieve en effectieve oplossing voor dit probleem gevonden, genaamd Ruddersafe. Deze innovatieve uitvinding staat ook wel bekend als 'Het Roerei van Columbus'. Het zorgt namelijk voor aanzienlijk verbeterde bestuurbaarheid en maakt manoeuvreren bij lagere snelheden veel gemakkelijker.
Tip! Voor boten met kiel of meer dan gemiddelde diepgang is het soms raadzaam te kiezen voor een maat groter dan voor de aangegeven bootlengte.
Dankzij de aanwezigheid van twee roerbladen achter de schroef beschik je over een superieure wendbaarheid en controle, zelfs als de motor is uitgeschakeld. Of je nu vooruit of achteruit vaart, deze functie zorgt steeds voor een optimale manoeuvreerbaarheid.
Hoogst opmerkelijke Vaareigenschappen
Met zijn opvallend onderscheidende vaarstijl, biedt Ruddersafe een uitstekende bestuurbaarheid in smalle waterwegen, jachthavens en sluizen. Door de sterke verbetering van de koersstabiliteit wordt ook het brandstofverbruik verlaagd.
De Ruddersafe verbetert de koersstabiliteit aanzienlijk doordat er bij lage snelheden minder koerscorrecties nodig zijn, wat resulteert in een ontspannen en plezieriger vaarervaring.
Ingewikkelde en Simpele Vaart
Wanneer je met hogere snelheden vaart, worden de Ruddersafe's roerbladen door de waterdruk op de trimvlakjes omhoog getild. Dit voorkomt oztering en verlies van snelheid. Een veermechanisme zorgt ervoor dat het dubbelroer weer in zijn oorspronkelijke positie terugkomt wanneer de vaarsnelheid afneemt.
Beschermen van Je Motor
Een ander groot voordeel van het hulproer is zijn beschermende functie als je achteruit vaart. Zo voorkom je schade aan de schroef én beperk je het risico dat zwemmers of duikers in gevaar komen.
Makkelijk te Monteren
Het dubbelroer kan zonder speciaal gereedschap of boren gemonteerd worden aan de cavitatieplaat van je motor.
Weinig Onderhoud
Dankzij gebruik van corrosiebestendige materialen kan het onderhoud tot een minimum beperkt worden. Gewoonweg het smeren van het kantelmechanisme tijdens normaal motoronderhoud zal jarenlang plezierig varen garanderen!